WSKAZÓWKI: JAK KORZYSTAĆ BEZPIECZNIE
Pacjenci Pacjentom to przestrzeń bezpiecznych spotkań na czacie, służących lepszemu życiu z chorobą. Możesz poznać tu przyjaciół i mentorów. Jednak podczas interakcji z kimś, kogo nie znasz, zawsze zachowaj ostrożność. Każda osoba musi sama dokonać oceny, stawiając swoje bezpieczeństwo (w tym swoje bezpieczeństwo zdrowotne) na pierwszym miejscu. Poniższe wskazówki pomogą Ci zadbać o swoje bezpieczeństwo podczas korzystania z aplikacji Pacjenci Pacjentom.
Chroń swoje dane osobowe i wrażliwe
Wszystkie dane, które pozwolą na Twoją identyfikację (np. imię, nazwisko, numer telefonu, adres zamieszkania), są danymi osobowymi. Wszystkie informacje o Twoim zdrowiu fizycznym i psychicznym, są danymi wrażliwymi.
Zawsze przed podaniem informacji o sobie – w opisie Twojego profilu w aplikacji albo w rozmowie na czacie z drugą osobą – zastanów się dwa razy, czy jesteś pewien/pewna, że chcesz to zrobić.
Chroń swoje konto
Wybierz silne hasło i zawsze zachowaj ostrożność logując się na konto z publicznego lub współdzielonego komputera.
Pozostań na czacie aplikacji
Unikaj przenoszenia rozmowy na inną platformę komunikacji, np. wiadomości SMS, aplikację do przesyłania wiadomości, e-mail lub telefon. Bezpieczniej jest pozostać na czacie aplikacji Pacjenci Pacjentom. Tutaj chronimy Twoją anonimowość, a wiadomości wysyłane poprzez czat są szyfrowane – nie ma do nich dostępu nikt poza dwiema osobami rozmawiającymi ze sobą – nawet my.
Bezpieczeństwo zdrowotne
Rozmowy na czacie z innymi Pacjentami mają służyć wymianie doświadczeń. Pamiętaj – Twoje zdrowie fizyczne i psychiczne jest najważniejsze. Nigdy nie traktuj słów innego Pacjenta jako ostatecznej prawdy – jeśli coś w jego/jej słowach budzi Twoją wątpliwość, sprawdź to z innym źródłem, np. innym Pacjentem lub lekarzem. Aplikacja nie służy dostarczeniu Ci wiedzy medycznej – ani my, ani Użytkownicy aplikacji nie świadczą profesjonalnej pomocy medycznej, psychologicznej. Jeśli takiej potrzebujesz, zawsze skontaktuj się z lekarzem, certyfikowanym psychoterapeutą lub psychiatrą.
Zgłaszaj wszystkie zachowania, które łamią Regulamin oraz wydają Ci się podejrzane
Blokuj i zgłaszaj wszystkie osoby, które naruszają nasze warunki. Kilka przykładów naruszeń:
Namawianie do porzucenia konwencjonalnych metod leczenia
Prośby o pieniądze lub datki
Niepełnoletni użytkownicy
Nękanie, groźby i obraźliwe wiadomości
Spam lub nagabywanie, w tym linki do komercyjnych witryn internetowych lub próby sprzedaży produktów lub usług
Naruszenie możesz zgłosić: [mail]
Dbaj o bezpieczeństwo innych
- Stosuj się do Regulaminu, w szczególności:
Nie udzielaj porad medycznych,
Nie zachęcaj / namawiaj / sugeruj do porzucenia konwencjonalnych metod leczenia,
Nie oceniaj
Jeśli uważasz, że nie możesz pomóc danej osobie, powiedz jej to i skieruj ją do szukania profesjonalnej pomocy,
- Reaguj, jeśli osoba, z którą rozmawiasz:
– mówi, że ma myśli samobójcze,
– mówi lub sugeruje, że ma depresję lub zaburzenia lękowe,
– postanowiła zrezygnować z konwencjonalnej pomocy medycznej i skorzystać z rozwiązań alternatywnych,
W takich sytuacjach wskaż możliwe źródła pomocy: [link] lub poleć nasze mini-poradniki: [link]
Chroń swoje finanse
Nigdy nie wysyłaj pieniędzy, zwłaszcza przelewem bankowym, nawet jeśli dana osoba twierdzi, że jest to nagły wypadek.
Pomoc w nagłych wypadkach
Jeśli uważasz, że jesteś w bezpośrednim niebezpieczeństwie lub potrzebujesz pomocy w nagłych wypadkach, zadzwoń pod numer 911.
Inne ważne numery:
[lista organizacji]